Tuesday, September 29, 2015

Cerita Siang Tadi

Saja aku rasa nak simple hari ni. Singgah Tesco Stargate minum coctail special. Tudung rembat celah-celah almari. Tak iron pun lilit je without any pin. Takda tutorial sebab lilit tak tengok cermin. Muka pulak aku tempek make up base, and krim siang. Tu je. Sempoi lah kononnya sebab aku sangka tak singgah mana pun. Tapi syukur alhamdulillah sebab jerawat kecil-kecil kat muka aku hari tu dah mula surut.

Tips hilangkan jerawat halus atau ruam.

Tak perlu pun Calamine Lotion sebenarnya. Aku dah terbeli hari tu tapi tak berkesan pun kalau sapu kat muka. Untuk baby boleh kot, baby tua macam aku ni memang tak menjadi langsung. Aku pakai je pencuci muka safi balqis white trilogy tu. Dah hilang sikit-sikit aku selang seli pakai dengan nano white fresh sebab nak cerahkan. Nano white fresh tu memang bagi pencerahan kulit dengan cepat. Next, aku sapu je krim siang. Ni untuk tips lenggang kangkung kat rumah.

Kalau nak keluar mana-mana, sapu je krim siang dulu. Pakai foundation (aku pakai Gina Glam atau Supracolor Kryolan) then tempek bedak Butae kalau tak mau muka berminyak. Next entry aku update review bedak Butae sebagai pengguna setia okay. Krim siang aku jenis apa? Ada dua jenis. HAHA. Satu, aku pakai eskinol japan day cream (ni pakai time keluar sebab boleh rawat muka and langsung tak berminyak) kalau kat rumah aku pakai face cream untuk rawat kulit. Alhamdulillah so far takda masalah macam dulu dah. Aku pun tak sure sebenarnya sebab apa jerawat kecil tu selalu hadir tatkala aku nak pegi apa-apa event. Mungkin sama ada dari segi pemakanan, produk kecantikan atau angin aku yang kejap betul kejap tak betul. Entah. -.-"

Tunggu next entry aku update pasal Bedak Butae Super Oil Control. *Baca setiap bait-bait kata yang aku taip nanti ya? Sebab apa yang aku taip, dengan seikhlas hati. Iklan tak berbayar pun.

No comments:

Post a Comment