Thursday, January 1, 2015

1 Januari 2015

Lama gilaaa rasanya tak update blog. Sebelum tu, nak minta maaf sebab blog lama di-renew-kan menjadi yang baru. Penulisnya masih sama. Nama masih sama, URL pun masih sama cuma wajah blog sahaja yang nampak bebeza. Heh -.-" Simple sebab makin matang. Cis. Alasan kenapa blog lama di-renew-kan adalah sebab nak mulakan hidup baru. Kekonon macam detik baru, permulaan baru. Segalanya baru.

Firstly, get to know me sebab takkan baca pongpangpongpang tapi tak tau siapa penulis. Yang dah tau, alhamdulillah mekaseh *bajet retis* Assalamualaikum from me to all muslim kat luar sana and hello to non muslim. I'm Rian Azianti, full time penganggur and waiting for my graduation day on Mei 2015. Takda la rasa macam tak sabar tapi lebih kepada gementar. 23 years old pada tahun 2015, masih muda mentah sebenarnya atau dalam erti kata lain berjiwa remaja kental *gitteww* -.-

Sebenarnya dulu sebelum aku nak ke alam universiti teringin nak ambil kos sukan kekonon nak bersukan *why everybody look at me?* sebab sejujurnya aku TAK PERNAH involve aktiviti sukan pun. Asal sukantara and merentas desa je "Cikgu, I'm not feeling well" Then nak masuk sport rec? Poyo gila kan. Langsung tak logik tapi itulah masyarakat... tak pernah sokong orang lain nak berubah. HAHA. Sedih aaa bila gempal macam sekarang. Ini semua salah semorang *tumbuk bantal* Akuuu benciii semoranggg!!! Part drama queen aku lah orangnya. :)

Next, takda banyak yang perlu diceritakan. Takat sifat and perangai aku cemana, biarlah ia antara aku dengan tuhan. Kalau sekiranya ada perkara yang aku update di sini boleh menyakiti hati mana-mana individu, maaf. Kekadang tak pernah ada niat, tapi dalam tak sedar perkara cenggitu boleh berlaku. By the way, asal usul aku dari Kedah. Kalau ada part yang tak berapa nak faham ka apa, minta halalkan sebab aku dah berusaha nak buat semorang faham cuma ada certain perkataan yang aku mungkin tak dapat tulis dalam bahasa buku sebab aku bukan skema tapi more to drama.

Sebagai pesanan, gunakanlah yang baik sebagai teladan, yang tak baik, baca je lepas tu lupakan okay. Manusia ni kekadang tulis tak guna otak tapi guna nafsu. I'm only human. Mana boleh setiap patah yang aku sampaikan adalah sempurna sebab aku pun bukan perfect. Ye dak. Aku hanya manusia yang masih lagi bertatih mencari redha Illahi. No judge on me please sebab aku tak berapa minat dengar orang judge aku itu ini, biar Allah sudahlah. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment